رویدادها آرشیو خبر ها
جنگ یووه و نایک در دادگاه

جنگ یووه و نایک در دادگاه

کمپانی سرشناس آمریکایی که رابطه خوبی با قهرمان سری آ نداشته است اکنون رسما دست به اقدام قانونی برای «نقض قرارداد اسپانسرشیپ در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۱ » زده است و مدیریت یوونتوس آن را پذیرفته است.

اگرچه جزییات نقض قرارداد هنوز منتشر نشده است اما درگیری بین این دو برند از ۲۰۰۶ تا به حال ادامه داشته است..

نایک در سال ۲۰۰۱ اسپانسر یوونتوس شد اما وقتی در ۲۰۰۶ یووه به سری بی فرستاده شد نایک برای تنبیه یوونتوس خواست که به رابطه خود با یوونتوس پایان دهد.

با اینکه یوونتوس توانست به سری آ بازگردد اما هنوز رابطه این دو برند پیچیده است.

با این حال دو طرف مجبور به تمدید قرارداد شدند که گفته میشد به ۱۱ میلیون یورو کاهش یافته تقریبا نصف قرارداد حال حاضر یوونتوس در فصل جاری. این تنش وقتی بیشتر شد که نایک از سه ستاره کردن یووه سر باز زد و ۳۰ اسکودتو را به رسمیت نشناخت.

هرچند بر اساس شایعات، نپذیرفتن یووه به عنوان دارنده ۳۰ اسکودتو در ۲۰۱۲ از طرف فشار های باشگاه اینتر میلان بود که نایک اسپانسرینگ او را هم به عهده داشت.

در سال ۲۰۱۳ یوونتوس اسپانسر آینده خود آدیداس را به عنوان تولید کننده لباس فصل ۲۰۱۶ ـ ۲۰۱۵ معرفی کرد که این اعلام خیلی زودتر از انقضا قرارداد با نایک صورت گرفت.

یوونتوس آیداس را که رقیب دیرینه نایک است را به عنوان اسپانسر خود با دو برابر مبلغی که نایک به یووه اختصاص میداد انتخاب کرد.

این قرارداد از ۲۰۱۵ به مدت ۶ سال ادامه خواهد داشت.

اما قبل از شروع پارتنرشیپ جدید با آیداس یوونتوس باید با نایک به تعامل برسد. ریاست یوونتوس، آندرا آنیلی بیانیه را درباره این موضوع انتشار داده است که:

«یوونتوس در دادگاه حاضر خواهد بود و از خود دفاع خواهد کرد، نایک مدرک کافی برای پشتیبانی از پرونده خود را ندارد.»

یوونتوس در سال ۲۰۱۵ به رابطه تلخ خود با نایک پایان خواهد داد و آدیداس اسپانسر یوونتوس خواهد بود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
رضا قاسمی
رضا قاسمی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: